Zestz
 
De Hypotheker organiseert kookworkshops
Categorieën: trendalert

Hypotheekadviseur De Hypotheker wil een een levenslange band met zijn klanten. De geldverstrekker organiseert daartoe onder andere kookworkshops.
Wie een hypotheek afsluit en daarna nooit meer iets van zijn geldverstrekker hoort – dat is niet de stijl van De Hypotheker. Hij streeft naar een levenslange band met zijn klanten. ‘Mensen kopen geen product, maar een gevoel,’ vertelt algemeen directeur Anton Vanden Bol aan NRC Next van vandaag. En dus heeft de winkel aan de Vijzelstraat in Amsterdam zelfs een theater. Hier konden klanten en relaties kortgeleden de WK-wedstrijd Nederland-Servië-Montenegro volgen op een groot scherm. Inclusief bratwurst en tapbier. Achthonderd inschrijvingen kregen ze binnen, terwijl er plaats was voor slechts honderd mensen.
Belevingsmarketing heet de strategie die De Hypotheker volgt. Een workshop koken met een topkok, een spinning-clinic met Leontien van Moorsel – het zijn allemaal feestjes ofwel belevingen waarvan klanten kunnen profiteren. Interieuradviezen, tuininrichting, koken, sporten en bewegen zijn onderwerpen die de slogan ‘Je woont toch om te leven’ ondersteunen.
Ook de winkel in Assen heeft inmiddels een theater. Vanuit het hele land melden klanten zich aan. Wat er georganiseerd wordt, bepalen de klanten zelf. Het gaat hier volgens de algemeen directeur om plezier en ontspanning, niet om het verkopen van hypotheken of verzekeringen, pensioenen en andere financiële zaken.
Of die relatie tussen financiële dienstverlening en beleving ook meer omzet oplevert, zal nog moeten blijken.

  • NuJIJ
  • Hyves
  • Facebook
  • Twitter
  • email

Reageer