Géén Twitter in restaurant Dauphine Amsterdam

Mede-eigenaar van restaurant Dauphine, Charles Hollenkamp, reageert op het bericht dat Hyped.nl deze week de wereld instuurde. ‘Een bestelling via Twitter. Wat een onzinnig bericht.’

De weblog Hyped.nl schreef deze week dat verschillende ‘vaste klanten’ van café/restaurant Dauphine tegenover Station Amsterdam Amstel graag via Twitter willen bestellen. Twitter is een internetdienst waarbij gebruikers berichtjes van maximaal 140 tekens versturen. Het restaurant zou voor elk gerecht een code kunnen invoeren. Wie een espresso wil zou alleen de betreffende code en het tafelnummer via een tweet hoeven te versturen. En de bestelling zou via een speciaal Dauphine Twitter kanaal bij het restaurant aankomen.

Wat vindt Dauphine zelf van het idee om Twitter in het bestelsysteem te integreren? Zestz sprak met Charles Hollenkamp, mede-eigenaar van Dauphine.

Veel van uw gasten komen uit de internetbranche en de interactieve sector?
‘Ons publiek is heel gemêleerd. We zien hier bijvoorbeeld ook consultants, het bankwezen en vriendinnen aanschuiven. Maar mede door onze internetvoorziening trekken we veel zelfstandigen zonder personeel die hier koffie drinken en op de laptop werken.’

Deze internettende gasten zouden volgens Hyped.nl graag een kopje koffie via Twitter willen bestellen.
‘Wat een onzinnig bericht. De kop van het bericht suggereert dat je hier via Twitter kunt bestellen, maar dat is niet zo. Ik weet nog nauwelijks wat Twitter is, laat staan dat we het hier zouden toepassen.’

Het zou u een primeur kunnen opleveren, stelt het groepje horecabezoekers. De Telegraaf en MissetHoreca.nl namen het Hyped.nl-bericht alvast over.
‘Dit is slechte journalistiek. Ik word daardoor nu geconfonteerd met uw telefoontje om te vragen hoe het nu zit. En ook door andere mensen. We worden gemaild met de mededeling dat twitteren niet zou lukken. Kortom, het bericht van Hyped.nl licht verkeerd voor.’

Hyped.nl vraagt zich af of u nog wel zit te wachten op nog meer promotie. Met lunchtijd zit uw restaurant vrijwel altijd vol.
‘Ik heb nog nooit aan promotie gedaan. Belangrijker is dat we het zo goed doen dat onze klanten weer andere mensen naar ons restaurant meenemen.’

© Zestz 2009 

Een Reactie op “Géén Twitter in restaurant Dauphine Amsterdam”

  1. Tom-Eric Says:

    Wat mij betreft een gemiste kans!

Reageer op dit bericht

(C) 2008 Zestz - foodtalk. Powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS) || Design: blueingreen - Uitvoering: Designdok