Fastfoodketens schuiven op richting fast casual

Fast casual-ondernemers in de Verenigde Staten voelen de hete adem van grote fastfoodketens die zich op hun markt begeven.
Dit blijkt uit de jaarlijkse Fast Casual State of the Industry Report van het vakblad Fast Casual. Het rapport is gebaseerd op dieptegesprekken met 150 vooraanstaande personen uit de Amerikaanse fast casual business. Fast casual is informeel maar snel, relatief goedkoop en vaak met bediening eten in een aangename atmosfeer. Het horecaconcept is behoorlijk in opkomst, ook in Europa. Denk bijvoorbeeld aan Vapiano en La Place.

‘Verontrustende ontwikkeling
55 procent van de ondervraagden in het Fast Casual-onderzoek vindt het een verontrustende ontwikkeling dat fastfoodketens een marktaandeel in de fast casual willen veroveren. Het meest sprekende voorbeeld is McDonald’s, dat zich met een eigentijdse en meer luxe design op deze markt begeeft. Ook andere ketens, zoals familierestaurant Denny’s, werken aan hun eigen fast casual-variant.

© Zestz 2008

[bron: Food Express]

Reageer op dit bericht

(C) 2008 Zestz - foodtalk. Powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS) || Design: blueingreen - Uitvoering: Designdok