Foodtrends 2009: terug naar tuttigheid

In pastelkleurige Laura Ashley interieurs eten we in 2009 aan een tafel mét kleed onder andere huisgedroogde tutti-frutti en producten uit de eigen moestuin. En kruidenbitter Underberg is terug! Aldus het jaarlijkse trendrapport dat in opdracht van HBMEO/So PR is samengesteld.

Ons haar blonderen we echt niet meer, frisse kleuren bepalen het modebeeld en de flip-flops mogen in de prullenbak. We dragen kleding van soja, Skinny wordt Flair, we kijken terug op het decennium, drinken mixen in plaats van cocktails of een frisse vinho verde. Personal identity wordt belangrijker dan branding.

Een greep uit de food buzz words uit het food, fashion & lifestyletrendrapport van HBMEO/So PR:

• Vinho Verde
• Kruisbessen
• Shoarma wordt Döner
• Wilde kersen
• Goji Bessen
• Cactusvrucht
• Dom Pérignon
• Biologische taarten
• Halal babyvoeding
• Ouderwetse sorbets met fruit en spuitwater
• Supersized wordt minimized (fastfood)
• Brown paperbags in de supermarkt
• Disease fighting foods
• Jonge jenever
• Geen cocktails maar mixen
• Griekse yoghurt
• Eigen moestuin, ook op stadsbalkon
• Huisgedroogde tuttifrutti
• Typisch ouderwetse Chinese buurtrestaurant wordt vervangen door
culi-Chinese hotspot met mini-snacks
• Citrusfruit
• Kokosbrood
• Heldere sauzen
• Huisgebakken zandkoekjes
• Maanzaad
• Brood moet weer krokant zijn (Boule)
• Cupcakes
• Merkloze waterflessen
• Mangosteenvrucht
• Ethiopische cava
• Gembersoep
• Scandinavische keuken
• Iers sodabrood
• Milkshakes & frappés zowel koud als warm
• Koreaanse keuken
• kruidenbitter Underberg is terug
• Picknick parties
• Keukenschort
• Huisdiners voor rokers
• Laura Ashley
• Honingraat kaarsen
• Niche magazines
• Pastel interieurs
• 1920 als interieur-inspiratiebron
• Bloemen- en beschilderd servies
• Frans kaaskastje
• Vitamine E
• Glaswerk van gerecycled glas
• Gelegenheidstheelepeltjes

Het HBMEO - So PR Trendrapport is te vinden op www.hbmeo.com

© Zestz 2008

Leave a Reply