Serviesgoed en theedoeken bij Albert Heijn

Bij de Hema zijn ze ‘razend’. Of toch niet?
De AH XL in het Noord-Hollandse Muiden is verbouwd en biedt sinds vandaag plaats aan een groots opgezette afdeling non-food. Klanten vinden hier meer dan 1200 producten onder het AH-huismerk. Van ondergoed tot Nintendo games, van kantoorartikelen tot serviesgoed. De komende twaalf weken worden nog 30 andere XL-winkels omgebouwd.

Zaans huisje
Een ’speciaal styling team’ ontwierp diverse dessins, zoals het ‘Zaans huisje’-dessin, een verwijzing naar de roots van Albert Heijn. En nog meer nostalgie: op de de opbergblikken prijken advertentieposters uit de jaren vijftig.
Designers, marketeers en directieleden van Hema ’schrokken ze zich het leplazerus,’ schrijft Theo van Vugt, hoofdredacteur van Tijdschrift voor Marketing, op MolBlog.nl, zonder een bron te noemen. ‘Dit was niet zozeer design geïnspireerd op wat de Hema doet, dit was volgens hen [Hema, red.] gewoon schaamteloos kopiëren.’

Hema reageert
Zestz deed navraag bij de Hema. De woordvoerdster van de winkelketen kent het artikel op Molblog.nl niet, maar kan zich niet in de krachttermen herkennen. ‘Mogelijk is dit een individuele reactie van een medewerker, maar zeker niet de visie waarmee we als bedrijf naar buiten treden. Het was bekend dat AH met een uitgebreid assortiment non-food zou komen. Dat assortiment ligt er nu. We zullen de verdere ontwikkeling ervan met interesse volgen.’

© Zestz / redactie 2010

Reageer op dit bericht

(C) 2008 Zestz - foodtalk. Powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS) || Design: blueingreen - Uitvoering: Designdok