Unilever streeft naar duurzame thee

Om haar thee te ‘verduurzamen’, gaat Unilever samenwerken met de internationale natuurbeschermingsorganisatie Rainforest Alliance.
‘Duurzaam’ heeft steeds meer de aandacht van producenten. Zo maakte Ben & Jerry’s onlangs bekend dat hun ijs van scheetvrije koeien komt. Iedere koe stoot namelijk 440 gram methaan per dag uit, maar niet als je haar beter voer geeft. En dat komt met het milieu weer ten goede.
En vorig jaar maakte KLM wereldkundig dat zij op al haar vluchten alleen nog ‘duurzame’ koffie schenkt. Deze koffie is gecertificeerd volgens de richtlijnen van de Rainforest Alliance.
Met diezelfde natuurbeschermingsorganisatie gaat nu ook Unilever samenwerken. ‘Deze stap zal de thee-industrie compleet veranderen,’ zegt Unilever-topman Patrick Cescau. ‘Al jaren lijdt deze bedrijfstak onder overproductie en slechte prestaties op gebied van milieubelasting en arbeidsomstandigheden. We zullen deze situatie niet zomaar kunnen veranderen. We zetten in op de langere termijn omdat we geloven dat een duurzame aanpak uiteindelijk het beste is voor onze klanten en de werknemers in de supply chain.’

Leave a Reply