Trends in drankjes

Drankjes met vreemde smaken zijn in opmars, evenals gezondheidsthee. Datamonitor zette er in zijn Productscan een aantal op een rij.

• In Finland komt het merk Olvi Oyj’s met Fizz Cappuccino: perensap met cappuccinosmaak. 


• Het Russische Tatspirtprom Balsam Chistai brengt een likeur voor in de koffie of thee. Zij bevat ongebruikelijke ingrediënten als naaldbomen-naalden, houtworm en anijs.


• SV Cactus Vodka: wodka gemaakt van de sabra-cactus die groeit in Mexico, Israel en Egypte. Het merk Soyuz-Victan wil hiermee voet aan de grond krijgen in de Oekraïne. 


• Elke dag een ander biertje. Dat kan in Hongarije met ‘Arany Aszok beer’ van Dreher Sorgyarak. Zeven biertjes in een pak met op elk flesje een dag van de week. Wellicht dat de consument het dan bij een bier houdt. Dit concept is al te zien bij diverse gezondheidsproducten, maar nog niet eerder bij een biermerk. 


• Nieuw theeproduct in Slowakije: Pangea Green Tea van Pangea Tea Co & Ruzova Cajovna. Groene thee platgedrukt in blokken. Een blok thee is goed voor 700ml thee. 


• In Finland heeft het merk Ryor de gezondheidsthee Ryor Body Form gelanceerd. Het merk claimt dat de Lymfodren-variant dat het lymfesysteem en de milt ’schoonmaakt’ en de Mondelin-variant het bindweefsel versterkt.


[bron: Marketing-online.nl]

Reageer op dit bericht

(C) 2008 Zestz - foodtalk. Powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS) || Design: blueingreen - Uitvoering: Designdok