Meer vraag naar desserts dankzij gelijke prijzen

Een menukaart waarop alle desserts dezelfde prijs hebben, levert een restaurant extra omzet op, blijkt uit onderzoek.
Stel, na een heerlijk hoofdgerecht komt de ober komt met de dessertkaart aanzetten. Paniek. Je kunt geen keuze maken uit het aanbod, of het dessert van je dromen vind je te duur. Je moet nu een afweging maken: is het toetje een extra investering waard? Veelal is dat een lastige beslissing. Gasten zien om die reden vaak maar af van een nagerecht.
De oplossing is een menukaart waarop alle desserts dezelfde prijs hebben. Het helpt gasten bij het maken van hun keuze en het levert het restaurant extra omzet op. Dit blijkt uit onderzoek dat is verschenen in het Journal of Consumer Research. Overigens vormen verschillende prijzen geen belemmering als je je oog hebt laten vallen op het goedkoopste nagerecht van de kaart.
[bron: AD]

Reageer op dit bericht

(C) 2008 Zestz - foodtalk. Powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS) || Design: blueingreen - Uitvoering: Designdok