Flunch: dameslunch in opkomst

Tijdens de lunch zijn restaurants niet langer het domein van zakenlieden. Steeds meer vrouwen prikken voor de lol en de gezelligheid ook een vorkje. De flunch is in opkomst.
‘Aarzelend lijkt een Nederlandse lunchcultuur te ontstaan,’ schrijft Ronald Hoeben deze week in HP / De Tijd. De lunch is er niet alleen meer om zakendeals te sluiten, maar ook voor entertainment. Met nieuwe hoofdrolspelers: vrouwen. Niet alleen dames die een zakenlunch hebben, maar ook vriendinnen die gezellig een vorkje prikken. Volgens Wilmar te Winkel van Brasserie van Baerle en L’Entrcôte et les Dames in Amsterdam is er zelfs al een officiële naam voor dit tijdsverdrijf: Flunch, ofwel female network lunch. De nieuwe doelgroep heeft ervoor gezorgd dat op de lunchkaart nu vooral salades, groenten en vis – vooral in kleine hapjes – staan.
Deze trend sluit aan bij de onderzoeksresultaten die het bedrijfschap Horeca en Catering begin dit jaar bekendmaakte: consumenten zijn helemaal in voor een lunch buiten de deur.

Een zoektocht met Google leverde geen hits met ‘female network lunch’ op. ‘Flunch’ is in Frankrijk een bekende fastfoodketen. Wie heeft de term toch al in Nederland gehoord?

Reageer op dit bericht

(C) 2008 Zestz - foodtalk. Powered by WordPress
Entries (RSS) and Comments (RSS) || Design: blueingreen - Uitvoering: Designdok