Zestz
 
Culinair nieuws in bites: Hiphoplabel opent koffiebar op de Wallen
Categorieën: foodnieuws


Het culinaire nieuws van deze week. Met onder andere: hiphoplabel opent koffiebar op de Wallen, tomatengevecht nu ook in New York en worteltjes bij groenteboer leven nog en hebben een dag-en-nachtritme.

-> Hiphoplabel opent koffiebar op de Wallen
Hiphoplabel Top Notch opende op 21 juni koffiebar Quartier Putain aan de Amsterdamse wallen. (The Post Online en State Magazine)

-> Superfoods: Feelgoodvoedsel
Zijn superfoods goed voor lijf en humeur of plas je dat camu camu-sap er gewoon weer uit? (VN)

-> Worteltjes bij groenteboer leven nog en hebben een dag-en-nachtritme
Voor de smaak en de hoeveelheid gezonde stoffen in groenten maakt het ook uit of ze een ‘jetlag’ hebben, bijvoorbeeld doordat ze te lang in het donker hebben gelegen. (Volkskrant)

-> Restaurant zet baby’s op de menukaart om grootte van gerechten aan te geven
Het Amerikaanse restaurant ‘Gorditos’ zet foto’s van baby’s op het menu zodat hun klanten de grootte van de gerechten beter kunnen inschatten. (Nieuwsblad)

-> Studenten ontwikkelen chocoladedrank met quinoa
Een groep studenten van Wageningen Universiteit won de voorronde van Ecotrophelia, een Europese competitie voor productontwikkeling. (VMT)


-> Nieuw kurksluiting voor wijnfles
Twee marktleiders in wijnverpakkingen hebben een nieuwe kurksluiting voor glazen flessen ontworpen. De zogeheten HELIX is een combinatie van een ergonomisch ontworpen kurksluiting met een glazen fles die binnen in de hals een schroefvormige afwerking heeft. (By The Grape)

-> Sopranos-restaurant stroomt vol met fans na dood ‘Tony’
Het overlijden van James Gandolfini, die jarenlang mafiabaas Tony Soprano speelde, was voor fans aanleiding om in Holsten’s diner herinneringen op te halen. (Trouw)


-> Tomatengevecht nu ook in New York
Het Tomatengevecht, La Tomatina, is een feest dat gevierd wordt in het Spaanse dorpje Buñol. Een evenementenorganisatie introduceert het gevecht komende maand in verschillende Amerikaanse steden, waaronder NY. Volgens de organisatie wordt de Tomato Battle een mix van La Tomatina en het (Duitse) Oktoberfest.

-> Lege maag van Spaanse kinderen voorlopig niet gevuld
Sinds de crisis in 2008 uitbrak is de armoede in Spanje snel toegenomen. Vooral kinderen zijn daar het slachtoffer van. (De Groene)

-> Zo zou de supermarkt eruitzien zonder bijen
De Amerikaanse winkelketen Whole Foods Market is een campagne begonnen om de consument te wijzen op het belang van bijen. (Volkskrant)

Wat verder ter tafel komt:

-> Wijnen Jolie en Pitt snel uitverkocht

-> Frozz opent eerste buitenlandse vestiging, in Portugal

-> Eten en drinken bezorgen Nederlandse kustplaatsen een duur imago

-> Dunkin’ Donuts introduceert glutenvrije donuts

-> Claus Meyer, medeoprichter van Noma, opent een jazzclub/restaurant/bar in Kopenhagen

-> Protest tegen 10 dagen honden eten in China

-> Eerste vaatje haring brengt 66.500 euro op

-> Maastrichtse horeca is gastvrij, maar persoonlijke interesse voor gast ontbreekt

-> Eindhovens zwembad verwarmd met varkensvet

© Zestz / Ronald de Nijs 2013

  • NuJIJ
  • Hyves
  • Facebook
  • Twitter
  • email

Reageer