Zestz
 
Kromkommer wil via crowdfunding soepenlijn lanceren
Categorieën: doen!, foodnieuws, people, shopping

De kromme komkommer. Al jaren wordt erover geschreven. Al jaren wordt-ie geloofd. Wordt 2014 dan eindelijk het jaar van de knobbelige, grillig gebogen komkommer en zijn ‘groentecollega’s’ die vanwege hun afwijkende uiterlijk de winkelschappen niet halen? Als het aan het initiatief Kromkommer ligt wel. Eerder voerde dit team van drie jonge ‘wereldverbeteraars’ in 2012 en 2013 acties om ‘gekke groente’ weer op de kaart te krijgen. En zo voedselverspilling tegen te gaan. Nu is het tijd voor een volgende stap.

Eerder experimenteerde Kromkommer met het verwerken van kromme groenten tot mosterd, ketchup, jam en gazpacho. Dit jaar willen Chantal, Jente en Lisanne een soeplijn lanceren. Uiteraard gemaakt van groenten die het anders niet zouden redden. Een tomatensoep is al ontwikkeld, twee andere smaken staan op stapel. De soepen worden gemaakt in samenwerking met De Kleinste Soepfabriek.

Met hulp van onder andere Stichting Doen is Kromkommer volgens eigen zeggen ‘al een heel eind gekomen’. Maar er is nog 25.000 euro nodig om de soeplijn te lanceren. Dat bedrag wil men via crowdfunding bij elkaar krijgen. In amper drie weken is er al ruim 16.000 euro opgehaald. En er zijn nog 44 dagen te gaan. Halen ze meer op, dan stopt Kromkommer dat geld in een delicatessenlijn.

www.crowdaboutnow.nl/kromkommer

© Zestz / redactie 2014

  • NuJIJ
  • Hyves
  • Facebook
  • Twitter
  • email

Reageer